Étrend hizni vágyóknak


Fenyvesi Zsófia A gyerek nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a fogyás kapszula vélemények Az első és legalapvetőbb probléma az szokott lenni, hogy a hízni vágyók extra adag hússal, tojással, vagyis elsősorban fehérjével próbálják izmaikat felpumpálni - állítja dietetikusunk, akit mostanában egyre többen keresnek meg azzal a problémával, hogy kórosan soványak.

  • 10 kiló fogyás 1 hét alatt
  • Igen, most a hízásról lesz szó!
  • Túl sovány vagy? - Tippek, ha hízni szeretnél
  • Hogyan indítsam be a fogyást

Korábbi cikkünkben táplálkozási szakértőnk a túlzott soványság leggyakoribb okait vizsgálta. Ezúttal azoknak próbál tippeket adni, akik - a többséggel ellentétben - szeretnének pár kilót magukra szedni, de, jó esetben, semmilyen orvosilag is igazolt probléma nem áll fogyásuk vagy vékonyságuk hátterében.

Sovány vagyok, hízni szeretnék!

Mielőtt irigykedni kezdenénk, fontos leszögezni, hogy jól vagyis inkább izomra hízni korántsem olyan egyszerű dolog. Mostanában egyre többen keresnek meg azzal a problémával, hogy hízni szeretnének.

A többségük persze férfi, akik ezalatt az izmosodást értik, de nőknél is előfordulhat, hogy valaki szeretne egy kicsit kerekebb lenni, vagy éppen visszaszerezni a korábbi egészséges vonalait. Na persze, nem minden testrészünkön előnyös a plusz kiló, ezért nem is olyan egyszerű úgy hízni, ahogy szeretnénk. Senki sem szeretne extra úszógumikat növeszteni, sokkal inkább kőkemény hasat, feszes combot és feneket óhajtanak.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Ehhez azonban nem elég csak enni, edzeni is kell! Az izmok növekedésének ugyanis legfőbb ingere, ha használjuk is őket, a másik, hogy ehhez elegendő energiát és megfelelő tápanyagokat biztosítunk. Ha csak nem vagyunk már nagyon otthon a témában, érdemes lehet szakképzett edző, mozgásterapeuta segítségét kérnünk az edzőtermi vagy otthoni izmosodáshoz. Nehogy a végén olyan mozgásformát, intenzitást válasszunk, ami mellett csak lefáradunk, de nem úgy formálódik a testünk, ahogy mi szeretnénk.

Hízókúra soványaknak

A másik dolog a megfelelő étrend. Persze csodákat ettől se várjunk, hiszen nagy türelemmel kell lennünk, időbe telik, amíg sikerül néhány centivel, kilóval gazdagabbnak lennünk.

Beefsteakből nem lesz bicepsz Az első és legalapvetőbb probléma az szokott lenni, hogy a hízni vágyók extra adag hússal, tojással, vagyis étrend hizni vágyóknak fehérjével próbálják izmaikat felpumpálni. A jobbik étrend hizni vágyóknak, ha ezt normál táplálékokkal és nem gyári fehérjeporokkal, -turmixokkal és egyéb - néha kétes összetételű - termékekkel igyekeznek elérni.

étrend hizni vágyóknak férfi diéta

A fehérje beépüléséhez - vagyis az izmok fejlődéséhez - ugyanis elsősorban több energiára van szükség, ami jobb, ha inkább szénhidrátból, semmint extra mennyiségű fehérjéből származik. A fehérjetartalmú táplálékok pl. Az állati eredetű zsírokban található telített zsírsavak és a koleszterin pedig nagy mennyiségben - köztudottan - növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. Ezáltal egyrészt felesleges mennyiségű energiát eszünk meg, és a laborleletünk is rosszabbodhat.

Szénhidrátokkal az izmosabb testért Jobban járunk tehát, ha az izomnövekedéshez szükséges energiát szénhidráttal pótoljuk : ez lehet burgonya persze ne sült burgonya vagy chips formájábantészta jobb a durumrizs rosttartalma miatt kedvezőbb a barnaennek alternatívái a bulgur, hajdina, köles, a különféle gabonapelyhek, kenyérfélék, banán, aszalt gyümölcsök stb.

Mindenki fogyni szeretne, én hízni akarok!

A nagyobb energia-bevitelhez több vitamin és ásványi anyag elfogyasztása szükséges, így friss, szezonális gyümölcsökkel, zöldségekkel is bőven lássuk el szervezetünket. A rendszeres sport mellett étkezzünk rendszeresen, a jól bevált tanács szerint többször keveset, ami így akár hat étkezést is jelenthet naponta. Ez biztosítja, hogy ne érezzük fogyókúra eperrel, hogy állandóan tele vagyunk, és az evés már csak egy újabb kipipálandó feladat, nem a gasztronómiai örömök forrása.

Könnyű mondani persze, hogy egyen többet valaki, amikor talán éppen az a problémája, hogy nincs étvágya, vagy egyszerre csak keveset bír el a gyomra, hiszen el- vagy hozzá sem szokott a nagyobb traktákhoz ami nem feltétlenül baj.

Nincs veszve semmi, hiszen erre is van megoldás.

Dúsításnak nevezzük azt a műveletet, amikor azonos vagy nagyjából megegyező mennyiségű ételt úgy készítünk el, hogy az az eredetinél több energiát tartalmazzon. Ilyenkor azért elnézőbbek a dietetikusok is, néhány édesebb falat is becsúszhat, azonban ezekkel is csínján kell bánni, hiszen a felesleges cukormennyiség csak rontja a narancsbőrös hátsó látványát a még a nádszál karcsú sportlady-ket sem kíméliés a fogaknak sem tesz jót.

Tápanyagok szerint csoportosítva az alábbi nyersanyagokkal dúsíthatjuk az ételeinket ahhoz, hogy ne kelljen kétszer szednünk: A szénhidráttal történő dúsítás lehetőségei: Cukorral kicsit kiélhetjük az édesség iránti ősi vágyunkatde csak módjával, a szénhidráton kívül semmi egyéb hasznos tápanyagot nem tartalmaz.

étrend hizni vágyóknak fogyókúra program férfiaknak

Mézzel jobb választás, de nem mindenbe illik, ugyanakkor egy gyümölcsös túrókrém vagy turmix esetén nem baj, hogy kicsit ragad. Lekvárral részesítsük előnyben az igazi, jó minőségű házi lekvárokat, amikben kevesebb a cukor és sok a gyümölcs.

Gabonapelyhek a szokásos müzlin kívül akár turmixba, muffinba, pogácsába is keverhetjük; laktatóbbak ugyan, és a nagy mennyiségű rost révén nem hasznosulnak a bennük lévő tápanyagok teljes egészében, de emellett fontos vitaminok, ásványi anyagok forrásai is. Tejszínnel kiválóan illik a gyümölcslevesekhez. Tejföllel a ragulevesekhez, töltött, rakott ételek nélkülözhetetlen eleme.

étrend hizni vágyóknak étrend foghúzás után

Túróval édes és sós krémekhez, desszertekhez vagy akár a gyümölcsturmixunkat turbózhatjuk fel vele. Sajttal a reszelt sajt szinte bármilyen húsos, zöldséges rakott, töltött, csőben sült ételhez illik és egy kicsivel több még nem is tűnik fel annyira.

Tejpor ha nem bírunk már több turmixot vagy kakaót meginni, akkor ez is jó választás, persze csak ha amúgy bírjuk a tejet.

étrend hizni vágyóknak fogyókúrás csoport budapest

Tojásfehérjével főve és étrend hizni vágyóknak szendvicskrémbe, fasírtba is belekeverhető. A zsiradékkal történő dúsítás lehetőségei: Mivel a zsírok, olajok tartalmazzák grammonként a legtöbb energiát, így ezekkel lehet a leggyorsabban dúsítani, de érdemesebb a növényi forrásokat választani, mivel ezek zsírsavösszetétele kedvezőbb.

1 hetes mintaétrend hízni vágyóknak

Érdemes óvatosnak lenni, mivel a nagyobb mennyiségű zsiradék könnyen hasmenést okozhat ,és kárba veszhet minden addigi próbálkozásunk, ha a vécén ülve töltjük a napot.

Próbálkozhatunk: Olajjal megkenhetjük vele a pirítóst, kicsivel többet használhatunk belőle a párolás során vagy belekeverhetjük valamilyen krémbe is - a padlizsánkrém igen jól felszívja.

étrend hizni vágyóknak diéta angolul

Olajos magvakkal darálva belekeverhető valamilyen édes vagy sós süteménybe, főtt tésztára szórható vagy éppen dúsíthatjuk vele a kedvenc müzlinket is. Vajjal, margarinnal is dúsíthatunk, ezeket krémekbe, mártásokba, krémlevesekbe tudjuk oly módon belecsempészni, hogy még ne legyen túl tömény az étel.

A tejszín ide is sorolható, mivel nemcsak fehérje- de jelentős zsírforrás is, akár folyékony formában turmixba, étrend hizni vágyóknak, főzelékpürébe, mártásba keverveakár habként díszítés gyanánt.

étrend hizni vágyóknak étrend 13 éveseknek