Sikeres fogyókúra, 2. Ha kell egy csapat…


Sikeres fogyókúra egészségesen

Írta Szabó Erzsébet 0 Nem annyira a fogyókúrák, mint inkább az sikeres fogyókúra híve vagyok, de ahogy szinte minden nő, úgy én is megpróbálkoztam már néhány diétával. Talán mondanom sem kell, hogy egyik sem igazán vált be számomra. Ugyanakkor túl vagyok egy tényleg sikeres fogyókúra, várandósság utáni fogyáson, és már évek óta könnyedén tartom a súlyomat.

sikeres fogyókúra

De milyen alapszabályokat tartottam be ehhez? Megosztás a Facebookon 1. Makrotápanyag megvonás Saját káromon tanultam meg, mennyire veszélyes egy-egy makrotápanyag megvonása — és én még nem is követtem drasztikus diétát, csupán életmódszerűen éltem szénhidrát-csökkentetten. Azóta persze volt időm és lehetőségem megtanulni, hogy egyáltalán nem helyes a makrók megvonása, főleg nem a szénhidráté, ami testünk, idegrendszerünk hajtóanyaga.

A sikeres fogyókúra titka: a táplálkozás napirendje

Minden diéta működik, amiben éhezésre készteted a szervezeted, függetlenül attól, hogy zsírt, fehérjét, vagy éppen szénhidrátot nélkülözöl. Azonban a hatásuk ezeknek a diétáknak nagyon káros, számos betegséget okozhatnak, ráadásul nem is tarthatóak életvitelszerűen. Kiszállni viszont nagyon nehéz belőlük, mert akkor jön a hízás… Bármilyen étrendet is választasz, arra figyelj, hogy az összes hivatalos egészségügyi ajánlás a legtöbbet a szénhidrátból, majd a fehérjéből, végül a zsírból lábról fogyás. Így érdemes neked is összeállítanod az étrendedet, ha kell, szakértő segítségével!

Éhezés Előfordulhat, hogy az arányok tökéletesek, de egyszerűen túl keveset eszel, és ez ugyanúgy egészségtelen, mint a korábban említett megvonás. Ilyenkor a fogyás gyors, de sajnos túl gyors, ami ugyanúgy káros. Persze, ezt laikusként elég nehéz követni, éppen ezért születtek meg az olyan alkalmazások, mint amilyen a Myplate, a Cronometer, vagy akár a Kalóriabázis. Ezekben beállíthatod, mennyi kalóriát és milyen tápanyagfelbontásban szeretnél enni, majd csak fel kell vinned a nap folyamán elfogyasztott ételeket a táblázatba.

Egy kicsit macerás, és mérni is kell, de a sikeres diéta alapja a tervezés. Ráadásul a jó hír, hogy elég néhány napig, esetleg hétig csinálnod ezt az egészet, mert sikeres fogyókúra idő után is tökéletesen látni fogod, min kell változtatnod. Extra zsírbevitel Az extra zsírbevitel minden szinten felesleges, márpedig a magyar konyha híres arról, hogy különösen sok nehéz, zsíros ételre épít.

Ha fogyni szeretnél, semmilyen extra zsírt nem érdemes fogyasztanod. Nincs zsírban sült étel, zsiradékban dinsztelt hagyma, olaj, majonéz, vagy akár sajt sikeres fogyókúra salátádra. Ezeket rutinszerűen alkalmazzuk, pedig az extra kalóriákon felül semmilyen hasznot nem hajtanak.

Egy gramm zsír 9,3 kalória, ugyanennyi fehérje és szénhidrát kevesebb, mint a fele: 4,2 kalória. Ha szeretnél fogyni, de nem akarsz éhezni, egyértelmű, melyiket kell lecsökkentetned. Unalmas étkezések Sokan azért félnek a különféle diétáktól, mert azok unalmasak.

  1. A kulcsszó itt is a rendszeresség.
  2. Hatályos:
  3. A sikeres fogyókúra tízparancsolata – avagy mit hagyj el, és mit iktass be
  4. sikeres fogyókúra | EgészségKalauz
  5. A sikeres fogyás titka. Fogyókúra alapszabályok
  6. Kezdő életmódváltóknak – A sikeres fogyás 4 titka | Futásról Nőknek
  7. Sikeres fogyókúra 7 lépésben – Mit tanácsol a dietetikus? | Diéta és Fitnesz
  8. Kettlebell gyors fogyás

Tény és való, többségük valóban egyhangú, éppen ezért nem is tartható hosszú távon. Ezért olyan lényeges, hogy sokkal inkább életmódot, semmint fogyókúrát válassz magadnak — olyan mellett érdemes voksolnod, amit egy életen át tartani tudsz. Nem könnyű ilyet találni az étrendek útvesztőjében, de érdemes keresgélni.

Ami biztos: minél inkább feldolgozott egy élelmiszer, minél kevésbé hasonlít a természetes valójára, diéta 60 év felett kevésbé van helye a tányérodon. A sok friss gyümölcs és zöldség, a sikeres fogyókúra kiőrlésű gabonák, az olajos magvak mértékkel kerüljenek a sor elejére, és csak ezeket kövessék a feldolgozott élelmiszerek.

sikeres fogyókúra

Azt pedig úgyis tudod, mik azok, amiket csak ünnepnapokon célszerű fogyasztanod. Üres kalóriák fogyasztása Mit is nevezünk üres kalóriáknak?

sikeres fogyókúra

Azokat az ételeket, alapanyagokat, amiknek tápértékük alig van, ellenben a kalóriatartalmuk magas. Ilyen az alkohol, a cukor és a zsír.

sikeres fogyókúra

Ételekre kivetítve a péksütemények, az édességek, a gyorsételek, a szénsavas üdítők, a korábban is említett feldolgozott például mélyfagyasztott készételek, vagy akár a felvágottaka vaj, de a sor gyakorlatilag végtelen. Ennek oka az, sikeres fogyókúra szinte már mindenben van sikeres fogyókúra, a savanyúságoktól kezdve a szalámikon át egészen a tejtermékekig.

A sikeres fogyás titka: fogyókúrás alapszabályok

Ha pedig valami szénhidrátcsökkentett, az sokszor borítékolhatóan több zsírt tartalmaz, ami ugyancsak előnytelen az egészségre és az alakunkra nézve. Ha diétázni szeretnél, ezeket teljes egészében mellőznöd kell, ha pedig már csak a súlytartás a célod, akkor időnként engedhetsz a csábításnak, de az egészségedet azért sose téveszd szem elől. Rendszeres mozgás A diéta és a mozgás kéz a kézben jár, azonban utóbbit sokan túlbecsülik.

Ugyanakkor a sporttal számos pozitív változást elérhetsz, és ha valami, akkor a mozgás a legjobb módja annak, hogy gyorsabban égesd a kalóriákat.

Érdemes találnod olyan sikeres fogyókúra, amit nem csak muszájból űzöl, hanem valóban örömmel is tölt el, hiszen az edzés így nem egy kényszeres része lesz a diétádnak.

sikeres fogyókúra

A lényeg tehát az, hogy találj egy olyan életmódot, ami passzol hozzád. Ha ez sikerült, akkor akár el is sikeres fogyókúra a diétát: elég, ha ideiglenesen többet sportolsz, hiszen így is lefogyhatsz, ráadásul fokozatosabban, egészségesebben.

Amikor elérted a kívánt súlyt, csak csökkented az edzések számát, és ugyanúgy étkezhetsz tovább, ahogy azt az életmódváltásod alatt tetted. Ez is egy lehetőség a súlytartásra! Bőséges folyadékfogyasztás A folyadékfogyasztás életmódtól függetlenül nagyon lényeges, és a diéta sikeressége szempontjából is mérvadó. Az ízületeid egészsége és az izomépítésed hatékonysága is múlik azon, elegendő mennyiségű folyadékot iszol-e. Az természetesen továbbra is alapszabály, hogy a folyadékfogyasztást vízből, levesekből, gyümölcsökből, zöldségekből kell fedezni, a cukrozott üdítők, alkoholok ebbe az értékbe nem számolhatóak bele.

Folyamatos visszaigazolás Ha jól csinálod az életmódváltást, akkor lépten-nyomon érkezni fognak a visszaigazolások, és ezek téged is feltöltenek majd.

sikeres fogyókúra

Azonban nem árt folyamatosan emlékeztetned magadat, mi a célod, és mit értél már el idáig. Erre az egyik legjobb lehetőség, ha fotózod magadat, vagy blogolsz, mert már egy-két hónap alatt is hihetetlen átalakulásokat tudsz felfedezni magadon.

Teljesen más, amikor minden nap látod a változást és lehet, hogy így fel sem tűnik, mekkorát léptél már előre.

sikeres fogyókúra

Azonban, ha van egy fotód, amit össze tudsz hasonlítani a jelenlegi állapottal, akkor meglepődhetsz, mennyit változtál ilyen rövid idő alatt is. Ez egy csodálatos visszaigazolás számodra, ami folyton új lendületet adhat.

Jutalmazás Ahogy nincs értelme szigorú diétát tartani, nem szabad sanyargatnod sem magad. Ha nem testépítő vagy, és nem életed legkeményebb versenyére készülsz éppen, akkor bátran jutalmazd meg magadat! Persze, a csalónap vagy a csalóétkezés sem azt jelenti, hogy most bármit meg t ehetsz.

A sikeres fogyókúra titka: a táplálkozás napirendje | Well&fit

Inkább arról szól, hogy elismered a teljesítményedet és a kitartásodat, és tudod, hogy belefér egy szelet süti, vagy egy adag hasábburgonya.

Az még szerencsésebb, ha a jutalmazást nem étkezésben, hanem valami másban tudod megélni, például veszel magadnak egy új ruhát, csináltatsz egy új frizurát, vagy csak egy jó könyvvel elmerülsz a kádban. A lényeg, hogy testhezálló módon elismerd a teljesítményedet, mert ez hosszú távon rengeteg erőt tud adni a változtatáshoz.