Rostszegény diéta, Kevés rost, sok galiba? – A rostszegény étrend hátulütői


Ottó napja lesz. Gyulladásos bélbetegek colitis ulcerosa, Crohn-betegség étrendje Általános érvényű szabály, hogy a bélnyálkahártyát rostszegény diéta károsító, ingerlő anyagokat kiiktatjuk az étrendből.

rostszegény diéta fogyjon

Ezek: bors, csípőspaprika, torma, mustár, hagyma, fokhagyma, alkoholos italok. Kerüljük a nagy mennyiségű durva rostot vízben nem oldódó rostot tartalmazó zöldségféléket káposztafélék, száraz hüvelyeseka tömény édességeket méz, jam, lekvár, tejcsokoládék, desszertek, cukorkákés a sok cukorral készülő ételeket.

rostszegény diéta gyors diéta 2 hét alatt

Tejet, tejterméket egyéni érzékenységtől függően fogyaszthat. Akut rostszegény diéta a tejet jobb kihagyni.

Amennyiben laktóz intolerancia áll fenn sajnos nagyon gyakoriérdemes külön gondot fordítani rá.

rostszegény diéta fogyókúra alapjai

Hasmenéses időszakban ajánlottak a nyáklevesek zabnyák, rizsnyákaz almapüré, főtt lassú hűtővíz fogyás, banán, vizes kakaó, erősre főzött tea, pirítós, étcsokoládé. Panaszmentes időszakban is legyen az étrend durva rost szegény, csípős fűszer mentes, zsírszegény.

Ízesítéshez használhatunk zöld fűszereket: petrezselyemzöld, zellerzöld, kapor, bazsalikom, rozmaring, kakukkfű, borsikafű, oregano, majoranna, zsálya, stb.

rostszegény diéta étrend magyar konyhafőnökök egyesülete

Ételkészítési eljárások közül részesítsük előnyben a főzést, párolást, gőzölést, grillezést, roston sütést, sütőpapírban, sütőzacskóban sütést. Sűríteni rántás helyett a habarást, hintést, száraz rántást a lisztet szárazon megpirítjuk és tűzről levéve keverjük hozzá az olajat válasszuk. Mindemellett ügyeljünk a megfelelő energia- vitamin- és ásványi anyag pótlásra.

rostszegény diéta fogyás 45 év felett

Minden nap fogyasszon zöldségfélét és gyümölcsöt is. Energia pótláshoz célszerű az ételek dúsítása sovány tejporral, reszelt sajttal, tojással, kefirrel, joghurttal, vagy néhány csepp étolajjal.

rostszegény diéta hogy lehet fogyni gyorsan

A napi egy-kétszeri bőséges táplálkozás helyett inkább a napi öt-hatszori mértékletes étkezést válassza. A következő táblázat tartalmazza az ajánlott és kerülendő élelmiszerek listáját.

Egészséges bevásárlás – Kiss Virág tippjei diétás étrendhez