Népszerű fogyókúrák


népszerű fogyókúrák

Ferencsik István - A nagy fogyó Az év végi ünnepek után, de legkésőbb a tél végével a fogyókúráknak konjunktúrája van. Az újévi fogadalmak még frissek, a diétaipar "garantált", gyors, hatásos és könnyű eredmények ígéretével csábít.

Minden idők 15 legnépszerűbb diétája - Fogyókúra | Femina

Mindez éppen elég ahhoz, hogy alaposan górcső alá vegyük a kedvelt fogyási stratégiákat és az aktuális diétadivatokat. Tulajdonképpen a testsúly fogyását és gyarapodását egyszerű lenne megmagyarázni: az emberi szervezet mindennap egy bizonyos népszerű fogyókúrák energiát igényel, ez nőknél kb. A táplálékkal energiát, illetve elégethető, oxidálható "üzemanyagot" veszünk magunkhoz. Ha több energiát veszünk fel, mint amennyit felhasználnánk, testünk "energiatartalékokat", "raktárakat" hoz létre.

Ha pedig fogyni szeretnénk, kevesebb kalóriát kell elfogyasztanunk, mint amennyi szükséges az életfunkciók fenntartásához, így testünk kénytelen a hiányzó energiát a zsírdepókból biztosítani. Persze ennyire csak az elmélet egyszerű.

népszerű fogyókúrák

Ezért egyre több fogyni népszerű fogyókúrák próbálkozik olyan diétákkal, amelyek egyszerűbbnek tűnnek, mint a fenti elv. Mindenből csak a felét megenni: egészségtelen Csak a felét edd - ez az egyik népszerű fogyási stratégia.

népszerű fogyókúrák

Bár folyóiratokban, könyvekben nem találkozhatunk vele, mégis az egyik legelterjedtebb fogyókúrás módszer. Mindenből kevesebbet vagy csak a felét megenni - ez hihetőnek és egyszerűnek tűnik, hiszen nem szükséges hozzá diétás terv vagy bármiféle átállás. Minden szokásos étel megengedett, csak kisebb mennyiségben.

A 12 legjobb diéta

A gyakorlatban ez gyakran azt jelenti, hogy a fogyókúrázó nem reggelizik, elhagyja az ebédet is, hogy ennek fejében este annál többet ehessen. Ésszerű lenne, ha csak egy fél croissant-t vagy egyet sem ennénk, ezzel jelentősen csökkentenénk ugyanis az elfogyasztott kalóriák és zsírok mennyiségét. Azonban a "felezős diéta" keretében nem csak a péksüteményt, a csipszet, a csokoládét felezik meg, hanem a zöldségeket, a gabonákat és a gyümölcsöket is.

Ezzel az átlagosan egészségtelen étrendben az egészséget biztosító élelmiszerek mennyiségét tovább csökkentjük. Farkaséhség, tápanyaghiány és levertség a következmény.

Népszerű, ám hatástalan fogyókúrák - HáziPatika

A stratégia lényege a lemondás, nélkülözés, és utána csakhamar visszatérnek a megrögzött szokások - velük együtt pedig a fáradságosan leadott kilók is. Káposztaleves és társai: nem varázslat A minden évben visszatérő tavaszi diéták népszerű fogyókúrák számítanak a monodiéták. Ezek egy olyan élelmiszerre épülnek, amely hétig uralja az étrendet.

Ananász, alma, rizs, burgonya, tojás, túró, aludttej - szinte minden élelmiszer volt már "diétasztár". Egyesek bizonyos élelmiszereknek bevalt fogyokuras tippek, főként zsírt "égető" hatást tulajdonítanak, aminek következtében hipp-hopp elolvadnak a zsírpárnák.

Fogyókúra vs. diéta

A "mágikus káposztaleves" is idesorolható. Persze varázslatról szó sincsen.

Gyakori megbetegedések

Az egyoldalú fogások, amelyek általában kcal-nál kevesebb energiát tartalmaznak, nagyon energiaszegények. Ezzel jóval kevesebb energiát fogyasztunk, mint amennyit igénylünk - megindul a fogyás. Az egyoldalú diéták lehetnek ízletesek, azonban egyhangúak, és mindössze néhány nap múltán fáradtságot és ingerültséget okoznak.

Emiatt sokan néhány nap után feladják a fogyókúrát. És igazuk van!

Népszerű fogyókúrák nagyító alatt | TermészetGyógyász Magazin

A villámdiéták sajnos kedveznek a hírhedt jojóhatás kialakulásának. A kilók a kúra után csakhamar visszatérnek, de közben hiányállapotok is kialakulnak. A fogyásnak e módjához általában azok folyamodnak, akik "csak néhány kilót" szeretnének leadni, hogy ismét beleférjenek kedvenc nadrágjukba. Népszerű fogyókúrák szomorú diétakarrier kezdődik így, hogy aztán táplálkozási zavarba torkolljon. Elválasztó diéta: csak akkor van értelme, ha teljes értékű táplálékokból áll Az elválasztó diétát testkontroll eredetileg nem fogyásra szánták.

Már a XX. A helytelen táplálkozás, a nem teljes mértékben népszerű fogyókúrák ételek maradékaival elsavasítja a szervezetet, ami hosszú távon különféle betegségeket okoz.

Ezek lesznek a legnépszerűbb diéták 2020-ban

Ebből következően ezeket az élelmiszereket nem szabad azonos időben fogyasztani, csak némi időeltérés közbeiktatásával. Lehetőleg törekedni kell minél több bázikus kémhatású élelmiszer zöldség, gyümölcs fogyasztására, az egészség megőrzése érdekében.

Az érdeklődőknek részletes listák állnak rendelkezésükre, amelyek arról tájékoztatnak, mely élelmiszerek tartoznak a szénhidrátokban és melyek a fehérjékben gazdag kategóriába, és melyek a semlegesek, amelyeket mindkettővel szabad fogyasztani.

Ezeket kiegészítik a különféle gyümölcsök és sajtfélék kategóriáit tartalmazó listák és a teljes mértékben kerülendő élelmiszerek listája. Ez meglehetősen bonyolultan hangzik - és az is.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Az elválasztás elve többféle - általában kérdéses értékű — diéta formájában visszaköszön: "Fit for Life, hollywoodi sztárdiéta", különösen az Ursula Summ nevéhez köthető szétválasztó diétában. Sikerük titka kevésbé a szétválasztásban, inkább az ajánlott élelmiszerek megválasztásában rejlik.

Sok zöldség és gyümölcs, teljes őrlésű gabonák és hüvelyesek, hús csak mértékkel, magas biológiai értékű olajok, és kerülni kell a cukrozott és zsíros ételeket.

  1. Itt a nagy diétaválasztó: találd meg a hozzád illő fogyókúrát!
  2. Ez a téli időszakban általában nem okoz különösebb problémát, de ahogy közeledik a strandszezon, úgy válnak egyre aggasztóbbá a plusz centik.
  3. 2 napos diéta
  4. 3 nap alatt mennyit lehet fogyni
  5. Szenvedés nélkül fogyni

Az ilyen étrend valóban teljes értékű: sok tápanyagot, ballasztanyagot és kevesebb energiát tartalmaz, mint az átlagos étrend. Aki a hagyományosnak mondható étrendről áttér erre az összetételre, az jó népszerű fogyókúrák vesz.

Akik tartósan maradnak ennél az étkezési formánál, idővel kezdik áthágni a szétválasztás szabályait, és végül is teljes értékűen táplálkoznak. Low carb: kevesebb szénhidrát a siker kulcsa Az utolsó évtized nagy trendje volt a low carb alacsony szénhidráttartalmú diéta vagy a glyxdiéta. Korábban a magas kalóriatartalmú zsiradékokat szapulták, mint a hízás fő okozóját. Ennek hatására az embereknek valamicskével csökkent a zsírfogyasztása, de ettől nem lett kevesebb elhízott ember.

Ekkor a szénhidrátok és az inzulin kerültek a figyelem középpontjába. Legalábbis az USA-ban.

Népszerű diéták összehasonlítása – Melyik a legjobb fogyókúra?

A szupermarketeket népszerű fogyókúrák az alacsony szénhidráttartalmú élelmiszerek, amelyektől az elhízás okozta problémák megoldódását várták. Míg az emberek egy része egyszerűen csak a mennyiségekre figyelt, másoknál a szénhidrátok és a vércukorszint lett a fontos.

A low carb diéták lényege, hogy kevés szénhidrátot szabad fogyasztani Atkins- Lutz- ősemberdiéta. Az irányzat szószólói szerint nem a túl sok étel, hanem a szénhidrát-anyagcsere zavara okozza az elhízást. Ha a testtől megvonjuk ezt a táplálékot, akkor a zsírokból igyekszik biztosítani az energiaellátást és a zsírpárnák szépen leapadnak. Azt azonban senki sem határozta meg, hogy mennyi a "kevés".

Az egyik legradikálisabb és legismertebb diéta ezek közül a hetvenes évekből származó Atkins-diéta.