Legjobb diéták


mennyit egyek hogy fogyjak

Az elmúlt években egyre többféle diétával találkozhattál, melyek azonban sokszor vagy nem egészségesek, vagy a fogyókúra befejezése után a leadott kilók könnyen visszakúsznak. Amennyiben komolyabb túlsúlytól szeretnél megszabadulni, és hosszú távra keresel egészséges étrendet, figyelmedbe ajánlunk két remek diétát.

Mediterrán étrend Régóta ismert tény, hogy a mediterrán országok legjobb diéták nem csupán egészségesebb bőrszínnel, de hosszabb élettel is dicsekedhetnek. Kisebb mértékben fenyegeti őket a rák, a keringési rendszert érintő betegségek kialakulása, valamint az elhízás kockázata.

4 hét alatt mennyit lehet fogyni

Ennek oka egyfelől a déli országok lakóira jellemző lazább életstílusból, másrészt az itteni emberek étrendjéből adódik. A mediterrán étrendre jellemző, hogy zsír és napraforgóolaj helyett olívaolajat használnak - ennek köszönhetően csökken a szív- és érrendszeri betegségek kockázata.

Rengeteg friss zöldség és gyümölcs is kerül az asztalra, a vörös húsok helyett pedig halfélék.

Ha fogyni szeretnél, akkor kezdésképpen el kell gondolkodnod étrendeden.

Az étrendről többet is megtudatsz korábbi cikkünkből. Mintanap Reggeli: egy pohár élőflórás joghurt narancsdarabokkal, egy csésze zöld tea. Tízórai: egy grépfrút.

1000 kalória diéta

Ebéd: 15 dkg grillezett hal párolt zöldségekkel. Uzsonna: egy marék legjobb diéták.

Írta: Váczy Anikó A legnagyobb meglepetés, hogy a népszerű Ketogén diéta csak a Melyek a legjobb diéták, amiket érdemes követni? A legjobb diéták győztesei idén egyértelműen a mediterrán- és a DASH diéta lettek, hiszen nemcsak a legjobb általános diétákban nyertek, hanem szinte minden kategóriában taroltak. Az aranyérmes Mediterrán diétát hazánkban sem kell bemutatni, a főként zöldségeken, gyümölcsökön, teljes kiőrlésű gabonákon, magvakon, tengeri halakon és olívaolajon alapuló étrend ugyanis igazán tápanyagdús és sokak által kedvelt. A DASH-t, azaz a magas vérnyomás megállításának elősegítésére kifejlesztett diétás étrendet, azonban itthon már jóval kevesebben ismerik.

Ahogy a neves is mutatja, eredetileg magas vérnyomással küzdők számára találták ki, de bárki kipróbálhatja, aki egészségesen szeretne megszabadulni túlsúlyától. A diéta alapját a teljes kiőrlésű gabonák, zöldségek és gyümölcsök adják.

Ha fogyni szeretnél, minimalizálnod kell a sófogyasztást, valamint a telítettzsír-tartalmú ételek fogyasztását. Ehetsz tejtermékeket és fehér húsokat, valamint fogyassz sok sózatlan olajos magvat: pisztáciát, diót, mandulát.

fogyókúra bulgur

Ha szeretnél közelebbről megismerkedni a DASH-diétával, kattints korábbi cikkünkre!