Klimax diéta


Menopauza és hízás Menopauza és hízás A legtöbb nő életében 50 éves kor körül fejeződik be a termékeny időszak. Nagyjából ekkortájt következik be a menopauza, mely a peteérés és menstruáció megszűnésével jár. A hormonális változásoknak köszönhetően ebben az időszakban több kellemetlen tünet is jelentkezhet. A leggyakoribbak a hőhullámok, az éjszakai izzadás, az alvási zavarok és a hízás.

Ebben a cikkben a legutóbbiról lesz szó. Hízás és testsúly A menopauza utáni hízás a legtöbb nőt érinti. Elképzelhető, hogy valakinél ez úgy történik, hogy a súlya nem is változik. A testsúly változatlansága még nem garantálja, hogy nem történt hízás!

Egy jó hír: menopauza-diéta! - EgészségKalauz

Ahogy ebben a cikkben is írtam róla, a mérleg nem a legjobb eszköz a tápláltsági állapot meghatározásához, klimax diéta nem informál a testösszetételről. Ha ez a fogyás nem látszik meg a klimax diéta, az csak azért van, mert az izom helyére több zsír került. A legtöbb változó korú nő azért a mérlegen is látja a testzsírszázalék növekedésének bizonyítékát.

Általában ilyenkor a testalkat is változásnak indul. Míg a legtöbb menopauza előtt álló nő inkább a combjára és a fenekére hízik, a menopauza után a felesleg nagyobb arányban kerül a hasra. Ez elég rossz hír, mivel a hasi zsír gyulladásfokozó hatású. Minél nagyobb a derékkörfogat, annál nagyobb a cukorbetegség rizikója.

  • Menopauza - Hogyan táplálkozzon?
  • Netamin Klimax és fogyás csomag gyógynövényekkel
  • Étrend aranyér esetén
  • Fogyjon el
  • Fogyas 2 honap alatt
  • Étkezési tippek menopauza idejére - Útikalauz anatómiába
  • klimax, anyagcsere, kor, fogyás, karcsú, derék, fogyókúra,

Mi a hízás oka? Hormonális változások: csökken az ösztrogénszint, amivel együtt jár az inzulinérzékenység romlása. Csökken az izomtömeg: mivel az izom még nyugalomban is sokkal több kalóriát éget, mint a zsír, az izomvesztés a alapanyagcsere csökkenésével jár, amit azt jelenti, hogy csökkenni fog az energiaszükséglet.

Fizikai aktivitás csökkenése: gyakran a kor előrehaladtával a fizikai aktivitás is csökken, ami még tovább csökkenti az energiaszükségletet.

klimax diéta ketodex fogyókúra

Aki nem mozog eleget, a testedzés inzulinérzékenység fokozó hatását is elmulasztja. Egészségtelen táplálkozás: a finomított szénhidrátokban gazdag ételekből könnyű túl sokat enni, ráadásul ezek fokozott inzulintermeléshez vezetnek.

klimax diéta gluténmentes étrend minta

Mivel az inzulin egy zsírraktározó hormon, a magas inzulinszint hízással jár. A speciális étrendkiegészítők segíthetnek? Ha körülnézel a gyógyszertárban, láthatod, hogy bőven van választék olyan étrendkiegészítőkből, melyek elvileg enyhítik a menopauza tüneteit.

Az alábbi hatóanyagok hatásosságára vonatkozóan vannak tudományos adatok: Fitoösztrogének Például genistein, daidzein. Az izoflavonok családjába tartoznak. Képesek az ösztrogén receptorokhoz kötődni, és enyhe ösztrogénszerű hatást váltanak ki a szervezetben.

klimax diéta fogyokuras gyogyteak

A vizsgálatok szerint csökkenthetik a hőhullámokat. Az étrendkiegészítőkben lévő fitoösztrogének leggyakrabban a szójából, vagy a vörösherérből származnak.

Fontos, hogy ezek a készítmények nem ajánlottak mellrák esetén!

Egy diéta, ami felveszi a harcot a változókor kellemetlen tüneteivel | Femcafe

Fekete poloskavész Bár széleskörűen használt étrendkiegészítő, az eddigi tudományos vizsgálatokból nem derült ki, hogy pontosan melyik összetevőjének köszönhető a hőhullámokat csökkentő hatása.

Bár a fenti készítmények mérsékelhetik a hőhullámokat, a hízás megelőzésében nem igazán segítenek, ezért mindenképpen szükség van a következő pontra!

Egészséges életmóddal a menopauza tünetei ellen A leghatásosabb kezelés a változókor alatt is az egészséges életmód. Tudom, hogy sokkal könnyebb bevenni egy pirulát, perricone diéta biztos vagyok benne, hogy az egészséges életmódot semmi nem pótolhatja. A menopauza miatti hízás megelőzéséhez az alábbi javaslatokat érdemes megfogadnod.

klimax diéta fogyás vitaminokkal

Rendszeres testmozgás Mivel a menopauza klimax diéta jelentősen felgyorsul az izomtömegvesztés mértéke, nagyon fontos, hogy rendszeres testmozgással lassítsd a folyamatot. Ha nem használod, elveszíted! Ha használod, tovább őrizheted meg az izmaidat. A rendszeres testmozgás hozzájárul az izomvesztés lassításához, a rugalmasság, a hajlékonyság és az egyensúlyérzék javításához, sőt még a jobb kedélyállapothoz is.

Ha az elmúlt évtizedekben rendszeresen edzettél, ebben az időszakban klimax diéta tapasztalhatod a pozitív hatásait. A sportos életmódot élők a menopauza után is könnyebben mozognak, és kevesebb ízületi problémájuk van, mint az ülő életmódot folytatóknak.

Ha ezt a cikket fiatalabb korúként olvasod, van számodra egy üzenetem: vedd klimax diéta a mozgást! Fiatal korban lehet a leghatékonyabban izmot építeni és erőszintet növelni, sőt a csontjaidat is ekkor tudod a legjobban megerősíteni.

Egy diéta, ami felveszi a harcot a változókor kellemetlen tüneteivel

Ha nem élsz ezzel fiatalabb korodban, már nem fogod klimax diéta behozni a lemaradást 40 éves korod után. Ez persze nem azt jelenti, hogy ha eddig nem mozgott valaki, ne lenne érdemes elkezdenie! Nagyon is érdemes, sőt erősen ajánlott! De nem lesz könnyű, klimax diéta érdemes hozzá szakszerű segítséget kérni egy hozzáértő edzőtől vagy gyógytornásztól, és mindenképpen figyelni kell a fokozatosság elvének betartására.

Azt javaslom, hogy a mozgásprogramodban szerepeljenek az alábbi elemek: Kardio: klimax diéta tartozik a legtöbb ciklikus jellegű mozgás, melyek növelik a tüdő, a szív és a keringési rendszer kapacitását. Például gyaloglás, futás, kerékpározás, úszás, nordic walking. Erősítő edzés: ide tartoznak a súlyzóval, fitness gépekkel vagy saját testsúllyal végzett gyakorlatok, melyek fejlesztik az izomerőt. Ezeknél a mozgásformáknál kifejezetten fontos a helyes végrehajtás, és a megfelelő súlyok megválasztása.

Így lesz karcsú a derekunk ötven felett is

Nyújtás: az ízületi mozgékonyság és hajlékonyság fejlesztése érdekében minden edzés végén végezz nyújtó hatású gyakorlatokat! És hogy mennyit mozogj? Legalább heti percet, vagyis két és fél órát.

Ezt eloszthatod akár 5×30 percre is, vagy 3×50 percre. A lényeg az, hogy legalább ennyi mozgást tervezz be minden héten.

Ha kellene még egy kis motiváció a mozgáshoz, kattints ide!

Egy jó hír: menopauza-diéta!

Egészséges táplálkozás Mivel a kor előrehaladtával csökken az energiaszükséglet, az energiabevitelen is változtatni kell. Egyértelmű, hogy 50 évesen nincs szükséged annyi kalóriára, mint 30 éves korodban. Az étrend kalóriatartalma azonban csak az egyik eleme a táplálkozásnak. Az étrend minőségi összetétele ennél sokkal fontosabb, már csak azért is, mert a minőség befolyásolja a mennyiséget.

klimax diéta 40 kiló fogyás

Brokkoliból biztosan nem fogod túlenni magadat, de a kenyérrel ez már könnyen előfordulhat. Elsősorban nem a kalóriákkal érdemes foglalkozni, hanem az ételek minőségével, és hormonális hatásával.

Menopauza és hízás – Pődör-Novák Réka dietetikus

Az ételek ugyanis nem csupán energiaforrások a szervezet számára, hanem információk. Különböző ételek különböző hatással vannak a szervezet hormontermelésére, anyagcseréjére és energiaháztartására. Ezt a szempontot a legtöbb fogyókúra elmulasztja. Az étrend tekintetében azt javaslom, kérj segítséget egy dietetikustól például tőlemmert nincs olyan sablon, amit mindenkire rá lehetne húzni.

Nem ritka, hogy ebben a korban már olyan betegségek is megjelennek, amiknek lehetnek étrendi vonatkozásai, ezért kiemelten fontos az étrend egyénre szabása.

Igazán hatásos csak az a diéta lehet, ami megfelel a szükségleteidnek, az egészségi állapotodnak és az életvitelednek is. Néhány olyan alapelvet azért adok, amit mindenkinek érdemes követni, de az étrend finomhangolásához tényleg érdemes klimax diéta segítségét kérni. Teljes értékű élelmiszerekre alapozott étrend: részesítsd előnyben a finomítatlan, minél kevesebb feldolgozáson átesett élelmiszereket. Zöldségbevitel növelése: minden nap egyél meg legalább adag zöldséget!

Ezekben rengeteg a hasznos tápanyag, de alig tartalmaznak kalóriát.

Elegendő fehérje: a fehérjék több szempontból is fontosak. Egyrészt a fehérje a leglaktatóbb tápanyag, klimax diéta szükségesek az izmok felépítéséhez és megőrzéséhez. Finomított szénhidrátok minimalizálása: cukor, finomliszt, fehér kenyér, tészta, fehér rizs, sütemények, cukros üdítők — ezek az élelmiszerek járulnak hozzá leginkább a hízáshoz. Gyorsan megemelik a vércukorszintet, ami miatt magasra emelkedik az inzulinszint, és a felesleges energia gyorsan a zsírraktárakban köt ki, ráadásul hamarosan újra éhes leszel.

Elegendő folyadékfogyasztás: igyál meg naponta legalább 1,5 liter tiszta vizet! Ez a szomjoltás legjobb módja. A cukorral vagy mesterséges édesítőszerrel édesített italokat kerüld! Összefoglalás Bár a menopauzával járó hormonális változások elkerülhetetlenek, a hízás nem törvényszerű. Ha odafigyelsz az étrendedre és a rendszeres testmozgásra, a hízás megelőzhető, sőt az egészségedért is nagyon sokat tehetsz. Felhasznált irodalom:.