Kevés alvás fogyás


hogy fogyjak le gyorsan és látványosan zsigeri zsír diéta

Ami a fogyást illeti, az emberek általában két kulcsfontosságú tényezőt emlegetnek: az étrendet és a testmozgást, amely hozzásegíti őket a kívánt kevés alvás fogyás. Pedig a tudósok szerint az alvás is legalább ennyire fontos — írja az Origó.

További cikkeink a témában

A felnőttek ajánlott alvási időtartama éjszakánként hét-kilenc óra, de sokan ennél kevesebbet alszanak. A legfrissebb kutatások kimutatták, hogy az ajánlottnál kevesebb alvás szoros kapcsolatban áll a nagyobb testzsírral és az elhízás fokozott kockázatával. Házi fogyókúra arra kevesen gondolnak, de a nem megfelelő mennyiségű alvás is meghatározhatja, hogy mennyi a testzsírunk, valamint azt, hogy mennyi izomtömeget tudunk megtartani korlátozott kalóriatartalmú étrend mellett.

Egy most publikált tanulmány szerint, ha egy kéthetes periódus alatt naponta körülbelül 5,5 órát alszunk, miközben kalóriaszegény étrendet folytattunk, akkor kevésbé hatékony a fogyásunk az éjszakai 8,5 órás alváshoz képest.

Edd magad karcsúra! Csúcsminőségű fogások a Te anyagcseretípusodra szabva: Megújult a Metodic Food

Anyagcsere, étvágy és alvás Számos oka lehet annak, amikor a rövidebb idejű alvás magasabb testtömeggel jár és befolyásolja a fogyás végett tett erőfeszítéseinket. Ide tartoznak az anyagcsere, az étvágy és az ételválasztás változásai.

A szakemberek szerint az alvás ugyanis két fontos étvágyhormont befolyásol testünkben: ezek a leptin és a ghrelin.

Az alváshiány 5 ijesztő mellékhatása Puskás Rékka Amikor nem alszol eleget, annak azonnali jeleit le sem tagadhatnád; kóvályogsz, képtelen vagy koncentrálni, totálisan belassulsz és ölni tudnál még egy csésze kávéért, vagy egy kis szundikálásért. De vannak ennél alattomosabb jelei is, hogy kimerültél: túlérzékennyé vagy éppen abszurd módon ügyetlenné válsz. Egy átlagos felnőtt ember alvásigénye egy éjszaka 7 és 9 óra között mozog, legtöbbünk azonban a legritkább esetben tud ennyi időt alvásra szánni. A túlontúl kevés alvás — értsd 6 óra vagy annál kevesebb — komoly veszélyt jelent egészségünkre.

Előbbi egy olyan hormon, amely csökkenti az étvágyat, ezért ha magas a leptinszint, általában teltségérzet jelentkezik. Több tanulmány megállapította, hogy az alváskorlátozás növeli a ghrelin szintjét és csökkenti a leptin szintjét. Ez a kombináció növelheti az ember étvágyát, megnehezítve a kalóriakorlátozás betartását, és valószínűbbé teszi, hogy túl kevés alvás fogyás együnk.

Végre itt a jó idő, egyre kevesebb réteg ruhát kell hordanunk és lassan, de biztosan beindul a strandszezon. A tavasz kezdete a fogyókúrázók számára legalább akkora motivációt jelent, mint az újévi fogadalmakat követő év eleje.

Következésképpen az étvágyhormonok változásai miatti megnövekedett kevés alvás fogyás könnyen eredményezhet súlygyarapodást.

Ez azt jelenti, hogy hosszú távon az alváshiány súlygyarapodáshoz vezethet az étvágy ilyen irányú változásai miatt.

hogy fogyjak le a leggyorsabban 7 kiló fogyás

Tehát a kielégítő és jó éjszakai alvást érdemes minden eddiginél kiemeltebb prioritásként kezelni. Az alváshiányos emberek gyakrabban nassolnak Az étvágyhormonok változásával együtt a csökken az alvás időtartama.

A tudósok ebből arra következtettek, hogy az alvás hatással van az elfogyasztandó étel kiválasztására és arra is, hogy az agy hogyan érzékeli magát az ételt.

Itt van most: Kezdőlap » Cikkek » Egészségmegőrzés » Így segíti a fogyást az elegendő alvás Így segíti a fogyást az elegendő alvás Az alvásnak számos pozitív hatásai vannak, ennek ellenére sokan elhanyagolják, és csak órát szánnak erre a —szervezetünk számára igen csak szükséges- tevékenységre. Azt már a legtöbben tudják, hogy elegendő alvás nélkül a fogyás sem lesz sikeres, de hogyan befolyásolja a diétánkat, és hogyan hat a fogyásra?

Azt találtuk, hogy az agy jutalomért felelős területei aktívabban reagálnak az alvásvesztés hat éjszaka csak négyórás alvással után a táplálékra összehasonlítva azokéval, akik jól aludtak hat éjszaka kilencórás alvással — mondta Emma Sweeney, a Nottingham Trent Egyetem testmozgás- és egészségkutatója a The Conversation portálnak. Valószínűleg ez megmagyarázhatja, hogy az alváshiányos emberek miért nassolnak gyakrabban, és miért választanak szívesebben szénhidrátban gazdag ételeket és magas cukortartalmú desszerteket azokhoz viszonyítva, akik eleget alszanak.

Fotó: Pexels Az alvás időtartama emellett szintén befolyásolja az anyagcsere-folyamatokat, különösen a glükóz cukor anyagcseréjét. Ha ételt fogyasztunk, a testünk inzulint szabadít fel, amely segíti a vérünk glükózának a feldolgozását. Az alvásvesztés azonban ronthatja testünk reakcióját az inzulinra, csökkentve a glükózfelvétel képességét.

Ezek is érdekelhetnek

És bár szervezetünk újra felépíti magát az alkalmi éjszakai alvásvesztésből, de a jelenség hosszú távon olyan egészségi állapotokhoz vezethet, mint az elhízás vagy a 2-es típusú cukorbetegség. Néhány tanulmány kimutatta azt is, hogy egyetlen éjszakai alváskorlátozás csak négyórás alvás elegendő ahhoz, hogy rontsa az egészséges fiatal férfiak inzulinreakcióját a glükóz bevitelére.

gyors hatékony fogyás mi a legjobb fogyokura

Testmozgás után kevesebbet eszünk Tekintettel arra, hogy az alváshiányos emberek fokozott étvággyal rendelkeznek és gyakran a jutalmazás érzésére törekednek az étkezéseik során, ezért általában magasabb glükózszintű ételeket választanak. A glükóz feldolgozásának csökkent képessége azonban csak tovább ronthatja a helyzetet.

Tartós fogyás a Tudatalatti segítségével - Helyes táplálkozás - Kitartás erősítése - Motiváció

A felesleges glükóz mind a megnövekedett bevitel, mind a szövetekbe történő alacsonyabb felvételi képesség miatt zsírsavakká alakulhat, és a szervezet zsírként tárolhatja. Ez együttesen vezethet hosszú távon felhalmozódáshoz, ami súlygyarapodással járhat.

Testmozgás után az emberek ráadásul kevesebbet esznek, ami duplán jó hír, ha figyelembe vesszük a testmozgással ledolgozott kilókat.

Kapcsolódó cikkek

Az egészséges életmód elengedhetetlen része A kutatások azt is kimutatták, hogy a testedzés megvédhet az alváshiányból eredő anyagcserezavarokkal szemben, javítva a szervezet inzulinra adott reakcióját, ami korrigálja a glükózkontrollt.

Egyértelmű, hogy az alvás kiemelten fontos az eredményes és egészséges fogyáshoz — hangsúlyozta Emma Sweeney.

  1. Hizlal a kevés alvás! De hogyan? - HáziPatika
  2. Ezért úgy gondolják, a zsírvesztés sem máson alapszik, mint egy sima kalóriadeficiten, ahol a fogyást szimplán azzal érjük el, hogy jóval több kalóriát használunk fel, mint amennyit magunkhoz veszünk.
  3. Sokan gondolják, hogy a kevés, nem kellően pihentető alvás, a stresszes életmód súlyvesztéshez vezet, ám valójában ennek épp az ellenkezője igaz.
  4. Az alvás az egyik legfontosabb összetevője a fogyásnak - ezt sokan, sok helyen leírták már, de az ember azt gondolná, igazából nem olyan fontos, hogy 6 vagy 7 órát alszik esténként, pedig kilók múlhatnak rajta.
  5. И все же достигнутое мало что значило теперь для него: иногда он думал, что отдал бы все свои подвиги за возможность услышать крик новорожденного и знать, что это его собственный ребенок.
  6. Все эти годы он лишь туманно представлял себе, что именно оно означало; теперь наступило время узнать это .

Fotó: Pexels — Az alváshiány növelheti az étvágyat, hiszen a hormonok termelődése és működése megváltozik, miközben nagyobb valószínűséggel fogyasztunk egészségtelen ételeket, amivel befolyásoljuk a testzsírszázalékunk arányait, miközben hiába számoljuk a kalóriáikat.

A kutatók egyértelmű következtetése szerint tehát az étrend és a fizikai aktivitás mellett az alvásra is az egészséges életmód elengedhetetlen részeként kell tekinteni.