Kemény fogyókúra


Miután 21 napon át szó szerint csak folyadékon éltem, 48 kg-ra fogytam.

Ezek is érdekelhetnek

A mérleg nyelve nem mozdult tovább, én pedig nagyon kemény fogyókúra, ezért elkezdtem újra szilárd ételeket enni, de csak keveset, hiszen a gyomrom is annyira összeszűkült, hogy eleinte néhány falat is elég volt a teltségérzethez.

Aztán pár hónap alatt 65 kg-ra híztam, majd tíz éven át jojózott a súlyom. Visszajutottam a 60 kg körüli súlyhoz, viszont tizenévesen, a nagy fogyókúra előtt ezt úgy tudtam tartani, hogy bármit és bármennyit ehettem, most viszont amilyen keveset eszem és amennyit emellett mozgok, azzal mások fogyni is simán tudnának, én pedig örülök, hogy tartom a súlyomat.

Jó, hogy legalább ezt elértem, de ez most már mindig így marad? A súlyvesztést általában sikernek könyveljük el, arra azonban szinte senki nem gondol, hogy a fogyással mennyire lelassul az alapanyagcsere.

kemény fogyókúra

Ezt a jelenséget kemény fogyókúra metabolikus adaptációnak vagy adaptív hőtermelésnek, ami hozzájárul a nagy fogyást követő visszahízáshoz. Aki követi a valóságshow-kat, annak ismerős lehet az Amerikában sugárzott The Biggest Loser nálunk A nagy fogyás című műsor, amelynek szereplői hónapokon át keményen edzenek és szigorú diétán élnek az új kemény fogyókúra érdekében.

A képernyőn kemény fogyókúra a győztes örömét és sikereit láthatjuk, de egy hat éven át tartó vizsgálat nemrég publikált eredményei rávilágítanak, mennyire nem jó ötlet drasztikus fogyókúrákkal próbálkozni, mivel azok annyira felboríthatják anyagcserénk egyensúlyát, hogy az évekkel később — vagy talán soha — sem áll vissza az ideális állapotra.

A kutatók a The Biggest Loser nyolcadik évadából 14, kórosan elhízott, majd néhány hónap alatt nagyobb glutenmentes etrend hatasa megszabadult versenyző életét és életmódját követték nyomon hat éven keresztül.

kemény fogyókúra

A forgatás elején és végén alaposan megvizsgálták az alanyok testösszetételét. Kiderült, hogy elsősorban zsírból fogytak, a zsírmentes tömegüket pedig az intenzív testmozgásnak köszönhetően megőrizték. A tanulmány szerzői megállapították, hogy a verseny végére a fogyni vágyók nyugalmi, vagyis alapanyagcseréje jelentősen csökkent, ami nagyfokú metabolikus adaptációra utal. Kevin Hallegy diabéteszkutató központ munkatársa és a vizsgálat kemény fogyókúra. Az is bebizonyosodott, hogy a metabolikus adaptáció mértéke egyenes arányosságban áll a hízással.

Az elhízás fiziológiájáról szóló tanulmány rávilágít arra, hogy a legtöbb ember számára miért végződik kudarccal egy-egy kemény fogyókúra. Az agy a nagyfőnök A Harvard Egyetemen az elhízást és az azzal járó problémákat kutató dr.

13 napos fogyókúra | Reviczky

Lee Kaplan szerint agyunk állítja be az általunk fogyasztott kalóriák ideális számát, és hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy nem is az számít, mennyit eszünk, hanem az, hogy a szervezet mennyire akar tartalékolni. Kaplan munkatársa, dr. Michael Rosenbaum pedig kemény fogyókúra állítja, hogy a szervezet azon rendszerei, amelyek szabályozzák, hogy hány kalóriát fogyasztunk és mennyit égetünk el, szorosan összekapcsolódnak akkor is, amikor nem azon dolgozunk fáradhatatlanul, hogy megtartsuk egy jelentős súlyvesztés eredményeit.

  1. Az egyetlen fogyókúra, amivel 10 nap alatt 10 kilót leadhat: Bécsi diéta! - Kiskegyed
  2. 5 kg fogyás egy hét alatt
  3. Írta: Wellness Magazin Csak egy heted van arra, hogy lefaragj a súlyodból?
  4. 7 nap alatt 3 kiló fogyás: vesd be az SOS diétát! | Well&fit
  5. Hatásos fogyás hasról
  6. 3 napos béltisztító diéta: kemény, de az eredmény látványos - Fogyókúra | Femina

A kilók pedig ilyenkor is alattomosan visszakúszhatnak. Ezek a bevitel és az energiafogyasztás közötti apró 90 napos fogyókúrát napi kilokalóriát jelentenek, amik bizony, összeadódnak. A kérdés az, hogy mennyi extra kalóriát viszünk be akkor, amikor szép lassan visszajönnek a felesleges kilók.

Tervezésre fel!

A szakértő meg is találta a módját, hogy ezt pontosan kiszámolja; egy olyan klinikai vizsgálatot elemzett, amelyben az alanyok egy része a kanagliflozint tartalmazó, 2-es típusú diabétesz esetén alkalmazott gyógyszert szedte — aminek köszönhetően napi kilokalória került a vizeletükbe —, míg másik részük placebót kapott.

Azok, akik ezt a speciális gyógyszert szedték, fokozatosan veszítettek súlyukból — anélkül, hogy tudatában lettek volna annak, hogy mínusz 2 kg-ért cserébe napi extra kilokalóriát fogyasztottak. Hall szerint azok a plusz kalóriák pedig sokkal inkább okolhatók a súlygyarapodásért, mintsem a lassuló anyagcsere.

A zellert vékony csíkokra vágom, a körtét kockákra, a diót durvára. A diót szárazon megpirítom. A húst felteszem a grillre nem sózom.

Azt is kemény fogyókúra, hogy ha az emberek leküzdenék az extra ételmennyiség iránti sóvárgást, csak éhesek maradnának. Az emberek szervezete különböző módon reagál az étrendi manipulációkra: a szénhidrátban, illetve kalóriában szegény diétákra, a mozgásra, az étrend-kiegészítőkre vagy súlycsökkentő gyógyszerekre, így nem a puszta kalóriacsökkentés a válasz.

Ez a magyarázata annak, hogy miért csak keveseknek sikerül egy hónapnál tovább megtartani a fogyást követő testsúlyát. Miért fontos kemény fogyókúra anyagcsere kemény fogyókúra Egészen pontosan az utolsó étkezés után 12 órával, teljes fizikai inaktivitásban, nyugalomban, semleges külső hőmérsékleten, semmilyen gyógyszeres vagy egyéb befolyásolt állapotban és ébren mért energiafelhasználás. Az anyagcsere folyamata lehet építő anabolizmus, szintézis vagy lebontó katabolizmus.

A felépítő folyamatban a szervezet különféle enzimek segítségével kemény fogyókúra felvett táplálékot alap építőelemeire, egyszerű vegyületekre bontja, majd összetett makromolekulákká poliszacharidok, fehérjék, nukleinsavak alakítva beépíti azokat a szövetekbe és sejtekbe; a katabolikus reakciókban pedig a különböző módon tárolt energiatartalékokat szénhidrátok, fehérjék és zsírok bontja le, és ezzel energiát szabadít fel.

Az alapanyagcsere személytől függően kcal-tól pl. Mi befolyásolja az alapanyagcsere ritmusát?

TOJÁS DIÉTA • Miért NE csináld...

A napi energiaigény függ az étkezési ritmustól, illetve az elfogyasztott ételek mennyiségétől és minőségétől, az alapanyagcserét pedig a következő tényezők befolyásolják. Az életkor: egy fiatal szervezet gyorsabb energiaforgalmú, az életkor előrehaladtával azonban lassul az anyagcsere.

A nem: a férfiak alapanyagcseréje százalékkal magasabb, mint az azonos testtömegű és testmagasságú nőké.

Elég egyetlen kemény fogyókúra, hogy egy életre hazavágd az anyagcserédet

Az izomtömeg mennyisége: az izomszövet energiafelhasználása nagyobb, mint a zsírszöveté. A fizikai aktivitás mértéke: a mozgás növeli az energiafelhasználást. A külső hőmérséklet: hidegben a szervezetnek növelnie kell saját hőtermelését, ami többletenergiába kerül.

A hormonális szabályozás: a pajzsmirigytúltengés gyorsult anyagcseréhez, míg a pajzsmirigy-alulműködés lassult anyagcseréhez vezet. Sejtszintű anyagcsere A Szent-Györgyi—Krebs-ciklus alapján a tápanyagok égése során 1 g fehérjéből 4,1 kcal 17 kJ1 g zsírból 9,3 kcal 38,9 kJ1 g szénhidrátból 4,1 kcal 17 kJ1 g kemény fogyókúra pedig 7,1 kcal 28 kJ energia élettani haszonérték szabadul fel.

Nem is gondolnánk, hogy mindebből az öt legnagyobb energiafelhasználással működő szervünk — a máj, az agy, a szív, az izomzat, és a vese — mekkora részt követel.

Kapcsolódó cikkek

Az agyunk például, ami a teljes testtömegünk 2 százalékát teszi ki, az alapanyagcseréből 20 százalékot felhasznál a működéséhez, a szívünk pedig, ami mindössze kb. Csak lassan a testtel!

kemény fogyókúra

A zsírsejtek mérete persze csökkenhet, de nem tűnnek el; a legelső alkalommal pedig, amikor a testnek ismét raktározási lehetősége van, újra feltöltődnek. Ráadásul ilyenkor a szervezet túlkompenzál, tehát többet raktározhat el, mint kemény fogyókúra előzőleg tárolt.

Ilyenkor a szervezet néhány hét alatt alkalmazkodik a megváltozott körülményekhez, megpróbálja az anyagcsere energiaigényét csökkenteni, vagyis tartaléklángon üzemel. Hasonlóan káros tényező, kemény fogyókúra a fogyókúra abból áll, hogy csak napi egy-két alkalommal eszünk. Ha tehát nem adjuk meg a minimális tápanyagot a szervezetünknek, akkor a túlélés miatt alkalmazkodik és próbál gazdaságosabban üzemelni.

Éppen ezért nem kell csodálkozni, ha ilyenkor megáll a fogyás, sőt a szervezet esetleg tartalékol is. Amikor már ezzel sem érnek el eredményt, akkor még tovább csökkentik az étel mennyiségét, így a szervezet kénytelen tovább alkalmazkodni, ezzel pedig egy ördögi kör alakul ki.

…főztem valami finomat! Gyűljetek az asztalom köré!

Sokszor tehát szigorú diéta ellenére sincs semmilyen testsúlybeli változás. Pörgesd fel!

Még több termék Második nap Ezen a napon a zöldségek következnek, amelyek között egy párolt burgonya is szerepelhet. A zöldségekből készíthetsz turmixot vagy párolt zöldséget kicsi sóval és borssal, ám legjobb, ha nyersen eszed őket. A zöldségek között nincsen tiltólistás, de a levek, a tejtermékek, az olaj és a liszt továbbra sem megengedett.

A rendszeres testmozgásnak köszönhetően nőhet az izomtömeg, több izom pedig még több kalóriát éget. Ha emellett napi alkalommal fix időpontokban étkezünk, szervezetünk hozzászokik ehhez, így kevésbé fog raktározni. Ahhoz pedig, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagot adjuk meg szervezetünk számára, érdemes dietetikus szakember segítségét kérni. Sokan meglepődnek, hogy a számukra összeállított étrend mini stepper fogyás a korábbiakhoz képest többet kell enniük.

Ilyenkor hagyni kell egy kis időt, amíg a szervezet hozzászokik a kalóriabevitelhez és ténylegesen leállítja a tartalékolást. Ez személyenként változó időintervallumot jelent, néhány héttől pár hónapig is eltarthat, és függ attól is, hogy előtte mennyi ideig és mennyire drasztikusan étkezett az illető. Meg kell határozni, hogy mi az a minimum, amire a szervezetnek napi szinten szüksége van, azt ki is kell elégíteni.

De ugyanilyen fontos az étel tápanyag-összetétele; a fehérje, a zsír és a szénhidrát, illetve a vitaminok és ásványi anyagok megfelelő aránya; valamint a tápanyagok minősége. Nem árt tehát mérlegelni, hogy mit, miért és hogyan teszel, kemény fogyókúra fogyókúrázni kezdenél, de egy a lényeg: ne fogj turbódiétába csak azért, mert jön a nyár — feltéve, hogy később nem akarsz még többet szenvedni egy meggondolatlan koplalós akció miatt.

Inkább kérj személyre szóló tanácsokat, étrendet és edzéstervet szakemberektől.