Hogyan fogyjunk okosan


A jó étrend segít, hogy megadhassuk testünknek a számára szükséges tápanyagokat, mindeközben finomakat ehessünk.

Fogyjunk diéta nélkül. Megmutatjuk, hogyan! - HáziPatika

Ilyen a Volumetrics diéta is, ismerjük meg, próbáljuk ki! Az ételek mérete és kalóriatartalma nem mindig van egyenes arányban egymással: vannak nagyobb méretű, de alacsony kalóriatartalmú ételek, és vannak olyanok, amelyek kisebbek, ám sűrűek, vagyis magas a kalóriatartalmukés vannak nagyméretű kalóriadús fogások is.

hogyan fogyjak le 30 kilót fogyókúrás italporok

Az emberek többsége hajlamos az ételek mérete alapján étkezni, vagyis azt nézni, hogy mekkora adagot szedett a tányérjára, nem pedig azt, hogy valójában mit eszik, és annak az élelmiszernek milyen a kalóriatartalma, tápanyagtartalma, energiaértéke.

Ez különösen akkor okozhat gondot például hízástnem cöliákiás gluténérzékenység diéta kisméretű, de magas kalóriatartalmú ételekből szedünk sokat a tányérunkra.

Fogyj te is okosan!

A Volumetrics diéta az ételek beltartalmára, sűrűségére és térfogatára alapoz: lényege, hogy olyan ételek fogyasztását preferálja nagyobb mennyiségben, amelyek nagy térfogatúak ugyan, de kis sűrűségűek és alacsony kalóriatartalmúak. Az ilyen ételek több helyet foglalnak el a gyomorban, jobban telítenek, ezeket elfogyasztva azt érezzük, hogyan fogyjunk okosan sokat ettünk: hamar jóllakunk tőlük, viszont nem viszünk be nagy mennyiségű kalóriát általuk.

A diéta alappillére a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztás, mert ezek az élelmiszerek energiával és tápanyagokkal látnak el, viszont nem tartalmaznak hatalmas mennyiségű kalóriát. Természetesen mellettük sok más élelmiszer is fogyasztható, tehát szó sincs koplalásról, éhezésről.

Spektrum Home 2020.08.22 12:00

Miért jó? A Volumetrics hogyan fogyjunk okosan a zöldségeken és a gyümölcsökön alapul, főleg a magas víztartalmúakon, ezeken kívül pedig még számtalan élelmiszer szerepel a diétában engedélyezettek listáján — mind olyanok, amelyek könnyen telítenek, jóllakottság-érzetet biztosítanak, egészségesek és tápanyagban bővelkednek, ám kalóriatartalmuk alacsony. A napi három főétkezés és a két köztes étkezés garantáltan gondoskodik arról, hogy ne legyünk éhesek, ám egészségesen, rostban gazdagon táplálkozzunk, és közben megszabadulhassunk a felesleges kilóinktól.

Így működik a Volumetrics A diétát egy Barbara Rolls nevű táplálkozástudós alkotta meg. Négy csoportba sorolta az élelmiszereket azok sűrűsége alapján. Az hogyan fogyjunk okosan, nagyon alacsony sűrűségű csoportba tartoznak a keményítőt nem tartalmazó zöldségek, gyümölcsök, a zsírszegény tej, és a húsleves alapú levesek. A második kategóriában a kis sűrűségű ételek találhatók, mint például a keményítőt tartalmazó gyümölcsök és zöldségek, a gabonafélékaz alacsony zsírtartalmú húsok, fehérjeturmixok, hüvelyesek, és alacsony zsírtartalmú vegyes ételek, például a tésztafélék.

Hogyan fogyjunk okosan?

A harmadik, közepes sűrűségű csoportban vannak a zsírosabb húsok, és az olyan kedvencek, mint a sajt, pizza, hasábburgonya, salátaöntet, kenyér, ropi, jégkrém. A negyedik kategória pedig a nagy sűrűségű és egyben magas kalóriatartalmú élelmiszereket gyűjti, mint a keksz, chips, csokoládé, cukor, sütemények, vaj, olaj, diófélék.

5 napos diéta gyakori kérdések legjobb étvágycsökkentők

A különböző kategóriákban található élelmiszerekből úgy érdemes összeállítanunk az étrendünket, illetve az étkezéseink alapanyagait, hogy főként az első két kategóriából válogatunk. Fontos, hogy figyeljünk az alapanyagok minőségére, és étkezéseinket úgy rakjuk össze, hogy azok ne legyenek egyoldalúak, mindig tartalmazzák a legfontosabb makrotápanyagokat, tehát elegendő fehérjeszénhidrát és zsír legyen bennük.

hatásos fogyókúra étrend legerősebb étvágycsökkentő

A főétkezések kalóriatartalma legyen kalória. Fontos, hogy olyan ételeket válasszunk, amelyek telítenek és magas víztartalmúak — emiatt tökéletes a leves, valamint a salátafélék és a sovány, fehérjedús húsok, ezek képezzék étrendünk alapját.

A leves, a zöldségek és a gyümölcsök százaléka víz, ezek mellett például a joghurt 75 százaléka víz és a tészta 65 százalék is jó választás.

Ha étkezéseink során magas víztartalmú, nagy térfogatú ételeket fogyasztunk, akkor rostokkal, vitaminokkal és fontos tápanyagokkal látjuk el a szervezetünket, és a sóvárgást is elkerülhetjük, hiszen sokáig tele lesz a gyomrunk, és nem fogunk éhséget érezni. A harmadik kategóriából csak óvatosan eszegessünk, a negyedik kategóriába sorolt élelmiszereket pedig jobb, ha elkerüljük, ugyanúgy, mint a hozzáadott cukrot tartalmazó és a feldolgozott élelmiszereket, valamint az alkoholos italokat is — persze azért néha belefér egy-egy ilyen fogás is az életünkbe, de tartsunk mértéket.

A diéta könnyen fenntartható étkezési szokásokat hoz az életünkbe, változatosan és kreatívan készíthetjük el az ételeinket egy kis odafigyeléssel és tudatossággal.

Hogyan fogyjunk okosan? - Egészségtükökeramika.hu

Már azzal is nagy eredményt érhetünk el, ha az eddig megszokott ételeink alapanyagait lecseréljük: a tésztát váltsuk teljes kiőrlésűre, sajtból fogyasszunk zsírszegény változatot, a lisztből is vegyünk teljes kiőrlésűt, a tejből zsírszegényet, ezzel máris kevesebb kalóriát viszünk be.

Desszertet is fogyaszthatunk, érdemes tejtermék alapú, cukormentes és zsírszegény finomságokat enni.

  • Együnk sokat okosan, fogyjunk tudatosan! | Well&fit
  • Hogyan fogyjunk okosan
  • 6 kg fogyás
  • Fogyás okosan - fogadd meg Sasa tanácsait te is!

A tízórait és az uzsonnát fehérjeturmix-szal is kiválthatjuk. Ha alkoholt szeretnénk inni, tartsunk mértéket, a nőknél egy ital, a férfiaknál kettő fér bele egy nap, és válasszunk tudatosan: a borok, a világos sörök és a gin alacsony energiasűrűségűek, míg a koktélok a magas sűrűségű kategóriába esnek. Egészségügyi előnyei is vannak a diétának A diéta szívbarát, hiszen a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonafélék, a könnyű telített zsírok és a sómennyiség csökkentése segít karban tartani a koleszterinszintet, a vérnyomást, és segít a szívbetegségek megelőzésében is.

Emellett a diéta, mivel hozzájárul a lassú, de hosszú távú fogyáshoz, csökkenti az elhízás következtében kialakuló 2-es típusú cukorbetegség kockázatát. Kutatások igazolták, hogy a Volumetrics diéta követőinek alacsonyabb az éhomi inzulin- és vércukorszintje, mint azoké, akik energiadús, sűrű ételeket esznek. Előnye: tökéletes diéta annak, aki imád egész nap rágcsálni, és annak, aki szereti a kiadós leveseket.

Napi szinten futott km-eket, nagyrészt meredek emelkedőn, ez volt tavaly. Várható volt, hogy ez fog történni. De az emberek nem gondolkodnak és kiló felesleggel is, a futásban látják a megoldást. Persze ott a tévképzet, hogy ez mennyire jól fogyaszt égeti az izmot, nem a zsírt! Itt érdemes megjegyezni, hogy két különböző szövetről van szó, amik nem képesek ilyen átalakulásra.

Hátránya: a diéta alapja a zöldségfogyasztás, így azok számára, akik nem szeretik a friss zöldségeket, nehézséget okozhat a betartása. Mintaétrend egy napra Frittata sovány mozzarellával és zöldséggel, 1 bögre zsírszegény tej Tízórai 1 pohár zsírszegény, cukormentes epres joghurt Ebéd Lencseleves, Grillezet lazac joghurtos kapros mártással, ½ csésze főtt barna rizs, Friss zöldsaláta Uzsonna.