Glutenmentes etrend fogyaszt, Gluténérzékenység, lisztérzékenység, cöliákia, gabonaallergia.


Írta: Váczy Anikó A glutén egy fehérje-komplex, amely megtalálható a búzában, a rozsban, a zabban és az árpában.

"+_NEWS_RATING_YOU_DONT_LIKE_THIS_ARTICLE+"

A lisztérzékenység egy emésztőszervi megbetegedés, a glutén fogyasztásával sérül a vékonybél nyálkahártyája, és ez súlyos felszívódási zavarokat okoz. Általában már gyerekkorban kialakul, és a szigorú diétát egész életen át kell tartani a gyógyszeres kezelés mellett.

fogyás hasról házilag

Gwyneth Paltrow és Miley Cyrus […] A glutén egy fehérje-komplex, amely megtalálható a búzában, a rozsban, a zabban és az árpában.

Gwyneth Paltrow és Miley Cyrus divatba hozta a gluténmentes diétát — a világ minden táján több ezren követik őket.

Kapcsolódó cikkek

Fogyókúrás célból száműzik a glutént az étrendjükből, és nem azért mert táplálékintoleranciájuk van. Fogyaszt-e a gluténmentes diéta?

MIÉRT JÓ A GLUTÉNMENTES ÉTKEZÉS? (AKKOR IS, HA NEM VAGY GLUTÉNÉRZÉKENY) - -7 KG

Nincs bizonyíték arra, hogy a glutént tartalmazó ételek kiiktatása fogyást eredményez. Ha nem eszel pizzát, hamburgert, kekszet és sütiket, az értelemszerűen jót tesz a súlyodnak, de ha túl sok feldolgozott gluténmentes élelmiszert veszel magadhoz, az kifejezetten hízáshoz vezet.

Ezek az ételek ugyanis több zsírt, kalóriát és cukrot tartalmaznak, mint a gluténes társaik. Emellett rostban is szegények, így elősegítik a hízást, mivel a rostok biztosítják a jóllakottság érzését és gyorsítják az anyagcserét.

Gluténérzékenység és pajzsmirigy alulműködés (Hasimoto)

Egészséges-e a gluténmentes étrend? Ha gluténérzékeny vagy, akkor teljesen ki kell hagyni a glutént az étkezésedből. A megvonás a nem lisztérzékeny embernek azonban nem javasolt, mert a szervezet így nem jut elegendő tápanyaghoz.

legjobb fogyókúrás étrend

Leginkább súlyos vas, cink és B-vitamin hiány léphet fel. Ezek a glutenmentes etrend fogyaszt és ásványi anyagok pedig létfontosságúak a szervezet egészséges működéséhez. Érdemes inkább zöldségben, gyümölcsben és teljes kiőrlésű, rostdús glutént tartalmazó pékáruban gazdag étrendet összeállítani, amely kevés cukrot és telített zsírsavat tartalmaz, hogy vékonyabbak és egészségesebbek legyünk. Ha gluténérzékeny vagyok, milyen diétás ételeket ehetek?

Szüksége van-e a szervezetünknek a gluténra?

A speciális gluténmentes élelmiszerek megjelenése és a termékek bővülése nagy könnyebbséget jelent azoknak, akiknek glutenmentes etrend fogyaszt nehézséget okoz a glutén.

Azonban, ha fogyókúrázunk, a boltban kapható, feldolgozott gluténmentes élelmiszereket érdemes kerülni, mivel ezek nem alakbarát ételek. Helyette olyan teljes kiőrlésű gabonaféléket ajánlatos fogyasztani, mint a quinoa, a hajdina, az amaránt, a barna és a vadrizs.

erős étvágycsökkentő tea

Ezek gluténmentes és komplex szénhidrátok, amelyek ásványi anyagban gazdagok, rostdúsak és stabilizálják a vércukorszintet is. A zöldségek, a gyümölcsök és a sovány szárnyasok fogyasztása mindenkinek javasolt. A light termékekkel vigyázni kell, mert a diétás tejkészítmények joghurtok, túrókrémekfelvágottak, készételek, bár valóban kevés kalóriát tartalmaznak, glutén van bennük, így ezeket sem lehet fogyasztani.

Fotó: Profimedia — Red Dot.

legjobb fogyás