Flexibilis diéta étrend. Fogyj flexitáriánus étrenddel - Az új diéta-őrület meghódította az egész világot


flexibilis diéta étrend

Mucsi Blanka Central Médiacsoport Zrt. Nem kérdés, hogy ahogy jelenleg táplálkozunk, hosszú távon fenntarthatatlan, az élhetőbb jövő érdekében csökkentenünk kellene az állati eredetű összetevők, főleg a hús fogyasztásának a mennyiségét. A flexitáriánus étrend azoknak kedvez, akik nem akarnak örökre lemondani flexibilis diéta étrend megszokott élvezetekről, de szeretnének ökotudatosabban étkezni.

Csaló napok?

A kutatók többsége egyetért abban, hogy a bolygó túlélésének érdekében növényi alapú ételekre kellene váltanunk, a flexitáriánus diéta viszont azoknak is fenntartható lehetőséget kínál, akik nem szeretnék teljesen kizárni az életükből az állati alapanyagokat.

A hatása nem is lenne kicsi: ha Föld teljes lakossága ezt az életmódot követné, felére csökkenthetnénk a mezőgazdasági eredetű üvegházhatású gázok kibocsátását.

flexibilis diéta étrend

Nomen est omen A flexitáriánus étrend neve a flexibilis és a vegetáriánus szavak összeolvadásából jött létre, tehát nem a szigorú szabályok betartásán alapul. Nem zár ki egyetlen flexibilis diéta étrend sem, csupán javaslatot tesz arra, hogy miből érdemes többet, és miből kevesebbet fogyasztanunk, így egyszerűen és lemondások nélkül tehetünk meg mindent — vagy legalábbis elég sokat — a környezetünk védelme érdekében.

Blatner három kategóriára bontotta az étrend követőit: kezdőkre, haladókra és profikra. A kezdőknek heti két, a haladóknak három-négy, a profiknak pedig öt húsmentes napot kell tartaniuk. Az ökológiai lábnyomunk minimalizálásán túl a flexitáriánus étrend kedvezően hat az egészségünkre is: antioxidánsokban és rostban gazdag élelmiszereket tartalmaz, így segít stabilizálni a koleszterinszintünket és a vérnyomásunkat, vagyis hozzájárulhat a szív- és érrendszeri betegségek valószínűségének csökkentéséhez.

A diéta szerint javallott több teljes értékű gabonát, zöldséget, gyümölcsöt fogyasztani, illetve a minimumra csökkenteni a hozzáadott cukrot tartalmazó, feldolgozott élelmiszerek bevitelét, amely — a zöldségek alacsony kalória- és magas rosttartalma miatt — nemcsak a kettes típusú diabétesz kialakulását előzi meg, de hatására a pluszkilók is leolvadnak rólunk.

Csak semmi koplalás!

Mi a flexibilis étrend?

A flexitáriánus étrend ideális a gasztronómia szerelmeseinek is, mert a lehető legkülönfélébb alapanyagokat engedi és ajánlja. Blatner átlagosan napi kalória bevitelét javasolja, de a tényleges kalóriaszám nemtől, életkortól és aktivitástól is függhet. A dietetikus öt fő csoportba osztotta az általa ajánlott élelmiszereket.

Az első az állati eredetű fehérjék pótlására szolgál, ide tartoznak a szükséges zsírokat is tartalmazó olajos magvak, amelyekből növényi tejeket is készíthetünk, illetve a tojás, a tofu és a hüvelyesek. A második a rengeteg vitamint tartalmazó zöldségeké és gyümölcsöké, a harmadikba tartoznak a teljes kiőrlésű gabonafélék, a negyedik a tejtermékek kategóriája, az ötödik pedig a cukroké és a fűszereké.

flexibilis diéta étrend

Fontos, hogy a finomított helyett mindig a teljes értékű gabonák mellett tegyük le a voksunkat, állati eredetű élelmiszerek esetén pedig a szabad tartású, vagy szabad területről befogott jószágokból készült termékeket helyezzük előtérbe. Még több infó Az étrend feltalálója, Dawn Jackson Blatner honlapján dawnjacksonblatner.

Makrotápanyagok és kalóriák

A Flexitáriánus étrend című 1 hónap alatt 20 kg fogyás száz könnyen variálható és változatos receptet tartalmaz. HVG A Mostly Plants című, angol nyelvű receptkönyv a gluténérzékenyek számára is kínál alternatívákat. Olvass tovább!