Endomorf diéta nőknek. Az endomorf testalkat és a zsírégetés III.


Tweet Bár kevesen tudják, de az embereket alapvetően három testalkati sémába sorolhatjuk, így beszélhetünk ektomorf, endomorf és mezomorf típusokról. Miután az ektomorf, azaz a súly- és izomgyarapodásra rendkívül nehezen képes testtípusról korábbi cikkünkben már mindent kiveséztünkezért most itt az ideje, hogy megnézzük a másik végletet, vagyis az endomorf típusú emberek sajátosságait.

diéta házhozszállítás

Mit kell tudni az endomorf testalkatról? Az endomorf alkatú emberek alapvetően erősebb testfelépítéssel rendelkeznek, és jellemzően hízékonyabbak, mint a nagy átlag.

El kell keserítenem azokat, akik ettől a bejegyzéstől intenzív fosban tapicskolást várnának, az a következő posztban lesz ugyanis ez a poszt olyan tiszta és fedhetetlen lesz, mint anyánk múltja. Legalábbis ez a terv, aztán majd meglátjuk hogyan alakulnak a gondolataim. Ha közben a fejemben mégis elszabadulna a pokol, úgy természetesen az anyáink rész törölve. Még a blog kezdeti időszakában írtam egy cikksorozatot a tudatos táplálkozásról, aminek köszönhetően a blog látogatottsága megnégyszereződött egy héten belül. Azóta is, az öt legolvasottabb cikk között ott van kettő a TT sorozatból.

Ennek az oka genetikailag az, hogy nagyobb koncentrációjú a szervezetükön belül a zsírfelhalmozódás, ezen felül pedig izomzatuk sem tekinthető különösebben definiáltnak.

Erős csontozat, rövid végtagok, széles csípő, vastagabb ízületek és széles bordakosár jellemzi ezeket az embereket, akik kifejezetten nehezen szabadulnak meg a felesleges kilóktól, még a szigorú edzéstervek és a diéták is alig használnak, ellenben van előnyük is: rendkívül könnyedén tudnak izmot építeni magukra, amit érdemes lehet endomorf diéta nőknek a fentieket egyensúlyozandó.

Edzés endomorf testalkattal Mivel az imént említett módon az endomorf testalkatúak könnyedén izmosodnak, ezért esetükben értelemszerűen a súlyzós edzéseket érdemes erőltetni, hiszen ezzel fogyni ugyan nem lehet, de néhány izmosabb és formásabb testrész — pláne a karok, a lábak és a mellek — egyensúlyozhatnak némi felesleges zsírpárnát.

Válassza az Oldal lehetőséget Endomorf testalkat Endomorf testalkat piknomorf, robusztus, vaskos testalkat a harmadik típus a mezomorf és ektomorf mellett. Valószínűleg az ebbe a csoportba tartozók a legkevésbé elégedettek testükkel. Az endomorf testalkatúak lásd még: endomorph testalkat alapvető tulajdonságai: anyagcseréjük lassabb, emiatt hajlamosak nagyobb mennyiségű zsírt elraktározni, ami elsősorban fenéken, combon, valamint hason és deréktájon jelenik meg. Testük kerekded és puha, végtagjaik általában rövidek, és a végtagok felső része vaskosabb, mint alsó részük. Az endomorf alkatúak is elérhetik és megtarthatják az egészséges testtömeget — ami ehhez szükséges, az egy kiegyensúlyozott étrend.

Persze vannak férfiak, akik nem akarnak izomkolosszusokká válni, a nők esetében pedig pláne nem jellemző mindez, arról nem is beszélve, hogy milyen fárasztó ilyen sok izmot felépíteni. Hogy esetükben mi a teendő?

Elsőként például felpörgetni az anyagcserét, amihez a magas ismétlésszámú edzések jelenthetnek jó megoldást, ezáltal 20 kg fogyás mennyi idő alatt szettekkel akár ismétlésig is elmehetünk. Szintén kitűnő alternatíva a kardió edzés, ami a súlyzós mozgásformák mellett legyen minél gyakoribb.

fogyókúrás lencsesaláta

Fordítsunk figyelmet a minél összetettebb gyakorlatokra, endomorf diéta nőknek sok emelés, evezés, fekve nyomás, szakítás és beülés, hiszen ezekkel lehet a legtöbb kalóriát elégetni, ami ilyenkor kifejezetten lényeges lehet. Táplálkozás endomorf testalkattal A táplálkozás terén nincs egyszerű dolguk az endomorf testalkatúaknak, hiszen ők azok, akik mindentől, még a levegőtől is híznak.

Ennek megfelelően a cél a zsírégetés beindítása, miközben rendkívül nagy figyelmet kell fordítani az adagokra, illetve az ételek összetevőire.

májkímélő diéta étrend

Ennek fényében a napi kalóriabevitelünknek maximum a 20 százaléka legyen például szénhidrát, miközben igyekezzünk minél több teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszert fogyasztani, a zsírbevitelt pedig csökkenteni, méghozzá a fehérje javára, így együnk sok csirkét, halat, tojást, marhahúst és így tovább.

Ha mégis egyszerű szénhidrátot eszünk — azaz cukros, fehérlisztes dolgokat - azt mindig tegyük edzés előttre, vagy mindjárt a mozgás utáni időszakra.

  • Gyaloglás vagy kerékpár 45 percig, folyamatosan, közepes tempóban.
  • Táplálkozás és edzés testtípus szerint | Clean Eating Magyarország
  • Az endomorf testalkat és a zsírégetés III.
  • Fogyás 1 év alatt

Próbáljunk meg minél több zöldséget enni — gyümölcs is mehet, ha nincs benne sok cukor —, miközben folyadékbevitelünket 3 literre növeljük legalább. A villámdiéták az endomorf testalkatúak számára nem hoznak eredményt, csak teljes és végleges életmódváltással érhetünk el tartós változást, amihez hozzájárul, hogy naponta alkalommal étkezünk, rendszeresen mozgunk, és kimagasló figyelmet fordítunk arra, hogy mennyi kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, hiszen annak követése nélkül nem lesz eredmény sem.

  • Hatályos:
  • Endomorf testalkat vagy? Akkor az erősportokat neked találták ki.
  • Testalkat edzéstervek nőknek - LifeT!lt
  • 3 hét alatt mennyit lehet fogyni